فا استايل فا استايل .

فا استايل

بي اختياري ادرار

بي اختياري ادرار به هرگونه نشت غيرارادي ادرار گفته مي شود كه ممكن است در هر زماني از روز و براي افراد در هر سني رخ دهد.

فيزيوتراپي يكي از راهكارهاي كمك كننده در بهبود اين عارضه است كه در بسياري از افرادي كه دچار اين اختلال هستند براي كنترل ادرار كمك مي كنند.

فيزيوتراپيست براي كمك به افراد مبتلا به بي اختياري ادرار و كنترل علائم خود و كاهش نياز به دارو و احتمالاً جراحي ، برنامه هاي درماني ويژه اي طراحي مي كنند.

افراد مبتلا ممكن است در شروع جريان ادرار يا نگه داشتن ادرار مشكل داشته باشند.

بي اختياري ادرار عضلات كف لگن را درگير مي كند. اين عضلات به پايين استخوان هاي لگن متصل مي شوند و از جلو به عقب مي دوند و يك ساختار بانوجي ايجاد مي كنند كه براي حمايت از اندام هاي داخلي بلند مي شود و عضلات اسفنكتر را كنترل مي كند.

عضلات كف لگن همچنين به حمايت از كمر ، ثبات استخوان هاي لگن و كمك به عملكرد جنسي كمك مي كنند.

بر اساس آمارها اين اختلال در بين خانم ها شيوع بيشتري دارد و عواملي همچون بارداري و زايمان خطر بروز آن را افزايش مي دهند.

انواع بي اختياري ادرار
بي اختياري استرسي
اين امر زماني اتفاق مي افتد كه فشار داخل شكمي افزايش يافته و عضلات كف لگن كنترل حفظ قدرت را نداشته باشند. كساني كه بي اختياري استرسي دارند در طي يك فعاليت بدني مانند ورزش دچار بي اختياري مي شوند.

بي اختياري استرسي مي تواند به دليل ضعف و يا عدم پشتيباني مناسب در عضلات كف لگن رخ دهند.

اين اتفاق مي تواند با خنديدن ، عطسه يا سرفه يا با ورزش يا فعاليت هايي مانند بلند كردن اجسام سنگين رخ دهد.

بارداري و زايمان ، كه مي تواند باعث فشار آوردن به مثانه و احتمالاً ضربه به عضلات كف لگن شود. اپيزيوتومي (يك روش جراحي كه بعضي اوقات براي سهولت زايمان استفاده مي شود) ، آسيب يا ضربه ، مانند شكستگي لگن ، التهاب مانند التهاب مثانه ، جراحي در واژن يا راست روده ، عدم ورزش و سبك زندگي بي تحرك از جمله عواملي هستند كه بي اختياري استرسي را افزايش مي دهند.

منبع : بهترين فيزيوتراپي در اصفهان


برچسب: بي اختياري ادرار،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۷:۳۸ توسط:m موضوع: نظرات (0)

فيزيوتراپي كمر

فيزيوتراپي كمر بهترين و موثرترين روش درمان غيرجراحي مشكلات ستون فقرات از جمله ديسك كمر است كه سبب بروز كمردرد شده اند.

فيزيوتراپي نقش موثري در تسكين كمردرد و درمان عامل بوجود آورنده كمردرد دارد و در بسياري از موارد نياز به انجام اعمال جراحي پرهزينه و پرعارضه را از بين مي برد.

كمردرد يكي از شايع ترين دلايل مراجعه افراد به مراكز درماني و كلينيك هاي فيزيوتراپي است ، بر اساس آمارها بيش از 80 درصد افراد در طول ندگي خود كمردرد را تجربه مي كنند كه اين آمار نشان دهنده شيوع بالاي اين مشكل و اهميت درمان مناسب آن با روش هايي از جمله فيزيوتراپي كمر است.

خوشبختانه در اغلب موارد كمردرد با چندروز استراحت و انجام تمرينات و نرمش هاي كششي كه فيزيوتراپيست براي بيمار در نظر مي گيرد بهبود مي يابد ولي در صورتي كه اين مشكل پس از دو هفته بهبود پيدا نكند بايد به متخصص مربوطه مراجعه شود.

دلايل كمردرد
آرتروز ستون فقرات
آرتروز ستون فقرات در ناحيه مهره هاي كمري يكي از دلايل مهم بروز كمردرد است كه با درد و محدود شدن دامنه حركات كمر همراه است.

فيزيوتراپي كمر يكي از موثرترين روش هاي درماني است كه به تخفيف مشكلات ناشي از آرتروز كمر كمك مي كند.

انجام نرمش ها و تمرينات فيزيوتراپي نقش موثري در كاهش خشكي و سفتي ستون فقرات و همچنين افزايش انعطاف پذيري آن دارد.

با مراجعه به كلينيك فيزيوتراپي اميد زندگي در پاسداران مي توانيد از خدمات تخصصي فيزيوتراپي كمر بهره مند شويد.

منبع : بهترين فيزيوتراپي در پاسداران


برچسب: فيزيوتراپي كمر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۴:۴۵ توسط:m موضوع: نظرات (0)

لكنت زبان

لكنت زبان كودكان يكي از شايعترين اختلالات زباني است كه اغلب در كودكان ديده شده و شروع آن نيز معمولا از دوران كودكي است.

كودك و يا فرد مبتلا به لكنت در ادا كردن كلمات بطور صحيح و پيوسته دچار مشكل است و ممكن است نتوانند ارتباط موثري با اطرافيان برقرار كند.

لكنت سبب بروز اختلال در گفتار شده و حرف زدن را براي فرد دشوار مي كند.

متخصصان در ارتباط با علت ايجاد لكنت نظريات مختلفي را مطرح كرده اند ، همچون ترس هاي ناگهاني ، اتفاقات ناگوار ، تغيير شرايط زندگي و … بطور مثال برخي كودكان در سنين بدو ورود به مدرسه و محيط جديد دچار لكنت مي شوند.

در واقع تركيبي از عوامل جسمي ، عاظفي و اجتماعي در بروز لكنت نقش دارند و اين عارضه در افرادي دچار ناراحتي‌ هاي عصبي و ناسازگاري‌ هاي اجتماعي هستند بيشتر ديده مي شود.

لكنت زبان در بين پسران شيوع بيشتري دارد و در شرايط روحي نامناسب و در دوران بلوغ تشديد مي شود.

انواع لكنت زبان
لكنت تونيك (توقف در تلفظ)
كودك براي اداي كلمه به شدت به خودش فشار مي‌آورد و پس از وقف كوتاهي به‌ طور ناگهاني و با تشنج كلمه را ادا مي‌كند.

لكنت كلونيك (حالت تكراري در بيان كلمات)
در اين نوع كودك يك سيلاب از كلمه‌اي را با سرعت و تشنج تكرار مي‌كند. بطور مثال مي گويد م م م ادر

منبع : بهترين گفتاردرماني در اصفهان


برچسب: لكنت زبان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۲:۵۸ توسط:m موضوع: نظرات (0)

كاردرماني در جردن

كاردرماني يكي از شاخه هاي مهم و كاربردي علوم پزشكي و توانبخشي است كه هدف از آن درمان اختلالات جسمي و ذهني مي باشد.

تمرين درماني، حركت درماني، بازي درماني و تمرينات حسي از جمله مهم ترين خدمات تخصصي هستند كه در كلينيك كاردرماني براي كمك به بهبود شرايط مراجعه كنندگان ارائه مي شوند.

اين رشته مهم علوم توانبخشي به افرادي كه به دليل بيماري، ضايعه و … دچار محدوديت هاي جسمي و ذهني و معلوليت و ناتواني شده اند كمك مي كند تا زندگي بهتري داشته باشند.

كاردرمانگر با ارائه تمرين هاي كاربردي كمك زيادي به پيشگيري از ناتواني و بهبود اختلالات عملكردي افراد ناتوان و معلول مي كند.

كاردرماني جسمي و ذهني دو حوزه كاري تخصصي در اين رشته هستند كه اولي به درمان مشكلات و بيماري هاي جسمي و دومي به درمان و بهبود اختلالات ذهني همچون اوتيسم كمك مي كند.

افزايش استقلال فردي و كاهش وابستگي به اطرافيان يكي از مهم ترين اهدافي است كه اين رشته توانبخشي دنبال مي كند و نقش مهمي در بهبود كيفيت زندگي افراد در هر سن و جنسي دارد.

منبع : بهترين كاردرماني در جردن


برچسب: كاردرماني در جردن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۰:۳۵ توسط:m موضوع: نظرات (0)

درمان هاي فيزيوتراپي

درمان با فيزيوتراپي كه تحت عنوان توان‌بخشي عملكردي نيز شناخته مي‌شود، برنامه‌اي است كه با هدف بهبود بيماران يا حفظ توانايي‌هاي عملكردي آنها (مانند انجام فعاليت‌هاي روزمره زندگي) طراحي شده است. درمان با فيزيوتراپي شامل توانمندسازي، انعطاف‌پذيري و استقامت، و يادگيري بيومكانيك‌هاي صحيح (به عنوان مثال وضعيت صحيح بدن) براي پيشگيري از آسيب ديدن ستون‌فقرات و حفظ ثبات آن است. بيماران در طول جلسات درمان با فيزيوتراپي نحوه حفظ وضعيت صحيح بدن را ياد مي‌گيرند.

حفظ وضعيت صحيح بدن از ستون‌فقرات در مقابل فشار و تغيير شكل غيرضروري محافظت مي‌كند. قرار گرفتن بدن در وضعيت نادرست باعث درد گردن و كمر مي‌شود. ياد گرفتن نحوه بلند شدن، كشش بدن، ايستادن، نشستن، و حمل وسايل از جمله مهارت‌هاي كاربردي است كه براي جلوگيري از آسيب ديدن ستون‌فقرات، احساس درد، و بازگشت به محل كار و انجام فعاليت‌هاي تفريحي ضروري هستند.

اولتراسوند
اولتراسوند يك روش غيرتهاجمي رايج براي درمان درد كمر و گردن، آسيب تاندون و رباط، اسپاسم‌هاي عضلاني، مشكلات مفصل، و ساير بيماري‌هاي مربوط به ستون‌فقرات است. فيزيوتراپ براي ايجاد اصطحكاك لازم بين پوست و دستگاه اولتراسوند، روي محل مورد نظر از ژل استفاده مي‌كند. در اين روش از امواج صدا كه فركانس بالايي دارند براي ارسال گرما به نقاط عميق بافت (به عنوان مثال عضله) استفاده مي‌شود. اين روش باعث افزايش جريان خون و التيام بافت، تسكين اسپاسم‌هاي عضلاني، كاهش التهاب، و تسكين درد مي‌شود.

ماساژ درماني
در ماساژ درماني از دست‌ها براي ماساژ بافت‌هاي آسيب ديده بدن بيمار استفاده مي‌شود. ماساژ درماني باعث كاهش درد، بهبود جريان خون، و كاهش سفتي عضلات مي‌شود. روش‌هاي ماساژ درماني مختلفي وجود دارند كه عبارتند از ماساژ نقاط ماشه‌اي، تكنيك افلوراژ (ماساژ با كف دست‌ها)، و تكنيك پتريساز (مشت و مال دادن)

منبع : بهترين فيزيوتراپي با ار تي ام اس


برچسب: درمان هاي فيزيوتراپي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۹:۰۰ توسط:m موضوع: نظرات (0)

سردرد

سردرد عبارت است از دردهاي ناخوشايندي در ناحيه سر كه مي‌تواند باعث ناراحتي و آزردگي شديدي براي فرد شود. شدت سردردها از خفيف تا شديد متغير است و معمولاً در هر دو طرف سر اتفاق مي‌افتد. برخي از نواحي خاصي كه سردرد در آنها احساس مي‌شود شامل پيشاني، شقيقه‌ها و پشت سر (سر درد گردني) مي‌باشد. سردرد در موارد مختلف مي‌تواند از 30 دقيقه تا يك هفته ادامه داشته باشد. 

سر درد تنشي شايع‌ترين نوع سردرد است. عوامل تحريك كننده اين نوع سردرد شامل استرس، فشار عضلاني و اضطراب مي‌باشد. سردردها به طور كلي عارضه بسيار شايعي به شمار مي‌روند و اغلب افراد در مقطعي از عمر خود حتماً اين درد را تجربه كرده‌اند.

اغلب سردردها نيز به خودي خود (بعد از يك زمان كوتاه) و يا به كمك داروهاي مسكن خفيف برطرف مي‌شوند. اما در موارد سردرد شديد يا مداوم يا علت سردرد در خواب ، فيزيوتراپي، درمان دستي و بيوفيدبك براي درمان علت سردرد مفيد خواهد بود.

درمان‌هاي ، استئوپاتي و درمان‌هاي دستي كه توسط متخصصين ما دركلينيك فيزيوتراپي پيشرفته شميم با مديريت دكتر حيدر سعادتي انجام مي‌شود، به درمان عامل به وجود آورنده اغلب سردردها كمك خواهد كرد. ستون فقرات شما وظيفه محافظت از سيستم عصبي مركزي شما كه از مغز شروع مي‌شود و تا انتهاي نخاع امتداد پيدا مي‌كند، را بر عهده دارد.

هنگامي كه مهره‌هاي گردن شما نتوانند به درستي حركت كنند، فشار بيش از حدي بر روي اعصابي كه در آن ناحيه قرار دارند وارد مي‌شود. همين فشار غير طبيعي مي‌تواند عامل ايجاد سردرد باشد. براي رفع اين مشكل (كه اصطلاحاً به آن نيمه‌‌دررفتگي گفته مي‌شود) متخصصين ما با  داشتن مهارت و تجربه فراوان، مهره‌هاي آسيب‌ديده گردن را تصحيح مي‌كنند. از آنجايي كه اغلب سردردها به علت همين نيمه‌دررفتگي‌ها ايجاد شده‌اند، رفع مشكل مهره‌ها باعث مي‌شود كه سردردها نيز خيلي زود برطرف شود.

منبع : بهترين كلينيك فيزيوتراپي در شريعتي


برچسب: سردرد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۶:۴۵ توسط:m موضوع: نظرات (0)

فيزيوتراپي در پرديس

فيزيوتراپي در پرديس توسط متخصصان با تجربه ما خدمات تخصصي فيزيوتراپي را با استفاده از دستگاه هاي پيشرفته فيزيوتراپي و بر اساس بروزترين متدهاي درماني ارائه مي دهد.

فيزيوتراپي از تكنيك هاي فيزيكي و غيرشيميايي براي بهبود حركت، كاهش درد و سفتي، تسريع روند بهبود و افزايش كيفيت زندگي استفاده مي كند.

فيزيوتراپيست ها مي توانند به درمان و تسكين درد و بهبود اختلالات حركتي كمك كنند. فيزيوتراپيست ها متخصصاني هستند كه بر مديريت و پيشگيري از درد، آسيب، ناتواني و نقص تمركز دارد. آنها افراد را در هر سن، پيشينه و تجربيات با تمركز بر بهبود سلامت و دستيابي به اهداف خود از طريق درمان مبتني بر شواهد مي بينند.

متخصصان ما در مركز فيزيوتراپي رايبد (فيزيوتراپي در پرديس) طيف وسيعي از شرايط مرتبط با آسيب هاي سيستم اسكلتي ، سيستم عصبي و قلبي عروقي را مديريت و درمان مي كنند.

متخصصان فيزيوتراپي با ارائه راهكارهايي به افراد در مديريت شرايط مزمن كمك مي كنند.

نقش فيزيوتراپيست چيست؟

اساسا براي كمك به افراد براي بهبود عملكرد با مديريت بهتر درد، پيشگيري از بيماري و بهبود عملكرد. اين مي تواند از يك ورزشكار حرفه اي كه به پتانسيل ورزشي خود برسد تا افراد مسن كه بتوانند ايمن راه بروند متغير باشد.

تمركز زيادي بر توانمندسازي افراد براي سالم بودن از طريق آموزش، ورزش و اصلاح سبك زندگي در فيزيوتراپي وجود دارد.

يك فيزيوتراپيست با آموزش عادات سالم مادام العمر به شما كمك مي كند تا بهتر به خودتان كمك كنيد.

فيزيوتراپيست براي تعيين مشكل شما و اتخاذ بهترين روش درمان ابتدا اقدام به ارزيابي دقيقي از شرايط شما خواهد كرد و برنامه درماني و توانبخشي را با توجه به شرايط هر بيمار در نظر مي گيرد.

فيزيوتراپي علاوه بر مشكلات اسكلتي ـ عضلاني و مشكلات جسمي در بيماران نورولوژي به درمان و توانخبشي مشكلات مادرزادي كودكان ، توانبخشي سالمندان و مشكلات سلامتي زنان( مشكلات كف لگن) نيز مي پردازد.

منبع : بهترين فيزيوتراپي در پرديس


برچسب: فيزيوتراپي در پرديس،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۳:۵۰ توسط:m موضوع: نظرات (0)

فيزيوتراپي شانه

فيزيوتراپي شانه به عنوان موثرترين ، بهترين و كم عارضه ترين روش درمان غيرجراحي آسيب هاي شانه شناخته مي شود كه در كلينيك فيزيوتراپي شفامهر در ونك ارائه مي شود.

مفصل شانه به عنوان پرتحرك ترين مفصل بدن شناخته مي شود و از اجزاي پيچيده اي تشكيل شده كه بروز مشكل در هريك از اين اجزا مي تواند سبب بروز درد در شانه شود.

تحرك بالاي مفصل شانه خود به عنوان يكي از عواملي كه ريسك آسيب پذيري شانه را افزايش مي دهد ، اسيب مفصل شانه همچنين از شايع ترين آسيب هاي ورزشي در افراد ورزشكار هستند، بطوري كه بر اساس آمارها حدود يك سوم افراد در طول زندگي خود مشكلات مفصل شانه را تجربه مي كنند كه اين آمار در افراد ورزشكار به بيش از 60 2 سوم افراد مي رسد.

فيزيوتراپي شانه در بسياري از مشكلات شانه موفقيت آميز بوده و نياز به انجام اعمال جراحي پرعارضه و پرهزينه را به حداقل مي رساند.

براي دريافت خدمات فيزيوتراپي تخصصي شانه مي توانيد به كلينيك فيزيوتراپي شفامهر در ونك مراجعه بفرماييد.

دلايل درد شانه
آرتروز شانه
يكي از شايع ترين دلايل درد و محدوديت حركتي شانه است كه اغلب در اثر استفاده بيش از حد از شانه و معمولا در افراد ميانسال و سالمند رخ مي دهد.

فيزيوتراپي شانه به عنوان موثرترين روش درمان و توانبخشي آرتروز شانه شناخته مي شود.

تمرينات فيزيوتراپي نقش موثري در بهبود دامنه حركتي مفصل مبتلا به آرتروز دارد.

سندرم گير افتادگي شانه
اين عارضه زماني رخ مي دهد كه قسمت بالاي كتف هر بار كه از بدن دور مي‌شود، فشار زيادي به بافت نرم زيرين در بازو وارد كند و در صورتي كه تحت درمان با فيزيوتراپي تخصصي شانه قرار نگيرد مي تواند سبب بروز تاندونيت يا بورسيت شانه شود.

منبع : بهترين فيزيوتراپي طرف قرارداد با بيمه ها در ونك

 


برچسب: فيزيوتراپي شانه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۲:۲۱ توسط:m موضوع: نظرات (0)

پرستاري در منزل

پرستاري در منزل شامل طيف گسترده اي از خدمات مراقبت هاي بهداشتي است كه مي تواند به راحتي در خانه شما انجام شود. خدمات پرستاري براي مراقبت در منزل معمولاً ارزان‌تر از بيمارستان‌ها و خانه‌هاي سالمندان است، در حالي كه به اندازه مراقبت‌هاي پزشكي ارائه شده در بيمارستان يا خانه سالمندان مؤثر است.

يك سرويس پرستاري در خانه، مراقبت هاي پرستاري شخصي را در خانه ارائه مي دهد، همانطور كه در يك بيمارستان معمولي ارائه مي شود، در حالي كه نسبت به بيمار دلسوزتر است و در خانواده بيمار ادغام مي شود و پيوند عاطفي با بيمار و خانواده او ايجاد مي كند.

مراقبت هاي پرستاري در منزل كوتاه مدت
پرستاران كوتاه مدت خدمات پرستاري را براي 1-4 ساعت يا يك دوره خاص ارائه مي دهند. مراقبت‌هاي پرستاري كوتاه‌مدت مراقبت‌هاي پزشكي موقت پس از جراحي، آسيب يا ساير شرايط پزشكي است كه انتظار مي‌رود بهبود يابد.

تخصص: واكسيناسيون در منزل، تزريق در منزل، نوار قلب در منزل، پانسمان يا مراقبت از زخم در منزل.

مراقبت هاي پرستاري در منزل طولاني مدت
پرستاران طولاني مدت خدمات پرستاري را براي 12-24 ساعت ارائه مي دهند. مراقبت‌هاي پرستاري طولاني‌مدت مجموعه‌اي از مراقبت‌هاي پزشكي، فيزيكي و درماني براي رفع نيازهاي جسمي، اجتماعي و عاطفي افرادي است كه به طور مزمن بيمار يا ناتوان هستند.

تخصص: مراقبت از ونتيلاتور در منزل، مراقبت از تراكئوستومي در منزل، مراقبت از بيماري بستري، مراقبت از كاتتر، مراقبت از انفوزيون، مراقبت از لوله رايل، مراقبت از خطوط IV

منبع : بهترين پرستاري در منزل تهران


برچسب: پرستاري در منزل،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۰:۱۷ توسط:m موضوع: نظرات (0)

گفتاردرماني كودكان

گفتاردرماني كودكان براي بهبود وضعيت زبان و گفتار در كودكاني كه به هر دليل در برقراري ارتباط كلامي با ديگران دچار مشكل هستند ضروري است.

مشكلات گفتاري در كودكان شيوع زيادي دارد از لكنت زبان گرفته تا اختلال صوت و يا مشكلات گفتاري كه در نتيجه كم شنوايي و … رخ مي دهد.

گفتاردرماني به كودك كمك خواهد كرد تا بتواند از روش‌هاي مفيدتر و كاربرد‌ي‌تري براي برقراري ارتباط با ديگران استفاده كند.

مشكلات ارتباطي و چالش‌هاي مربوط به گفتار در بسياري از كودكان ديده مي شود ، كودكاني كه دچار اختلالاتي همچون اتيسم هستند و نمي توانند بطور صحيح صحبت كنند تا كودكاني كه به دليل لكنت زبان در برقراري ارتباط با ديگران دچار مشكل هستند.

گفتار درماني كودكان با هدف تشخيص و درمان اختلالات زباني و گفتاري و همچنين اختلال بلع غذا ارائه مي شود.

اختلالات گفتاري مشكلاتي است كه در نحوه تلفظ درست صداها رخ مي دهد و اختلالات زباني ناشي از عدم توانايي فرد براي كنار هم قرار دادن كلمات و بيان منظور خود به ديگران است.

منبع : بهترين كاردرماني و گفتاردرماني در شهر قدس


برچسب: گفتاردرماني كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۸:۴۲ توسط:m موضوع: نظرات (0)