فا استایل فا استایل .

فا استایل

آسیب شناسی گفتار

گفتاردرمانی یا آسیب شناسی گفتار و زبان یکی از رشته های علوم توانبخشی است که به تشخیص و درمان اختلالات مرتبط با زبان و گفتار و همچنین اختلالات بلع می پردازد.

اختلالات ارتباطی ، اختلالات درکی، اختلالات صوت و مشکلات بلع غذا از جمله مهم ترین حوزه های تخصصی فعالیت گفتاردرمانگران هستند.

درمان کودکانی که در فراگیری زبان مادری یا استفاده صحیح از گفتار دچار مشکل هستند و نیا بزرگسالانی که به دلایلی همچون سکته مغزی دچار اختلالات گفتاری شده اند از وظایف یک متخصص گفتاردرمانی است.

دانشجویان این رشته در دوران دانشگاه با مباحثی همچون آناتومی و فیزیولوژی اندام گفتار ، روان شناسی و زبانشناسی آشنا شده و می آموزند که چگونه با استفاده از مهارت های خود به درمان مشکلات افراد نیازمند خدمات گفتاردرمانی کمک کنند.

مشکلات گفتاری می تواند سبب بروز مشکلات عدیده ای برای فرد شود از ناتوانی در برقراری ارتباط با اطرافیان تا انزوا و گوشه گیری ، این امر نشان دهنده اهمیت خدمات است که گفتاردرمانگران ارائه می دهند.

تاخیر در رشد زبان و گفتار و لکنت زبان از شایع ترین مشکلات گفتاری در کودکان هستند که با گفتاردرمانی کودکان می توان به بهبود آن ها کمک کرد.

عقب افتادگی ذهنی ، مشکلات روحی و کم شنوایی از دلایل مهم بروز مشکلات گفتاری در افراد هستند.

ذکر این نکته ضروری است که هر چه افراد مبتلا به اختلالات گفتاری سریعتر به گفتار درمانی مراجعه کنند، پیشرفتهای بهتری را نشان داده و راحتتر درمان میشوند.

منبع : بهترین گفتاردرمانی در پیروزی


برچسب: آسیب شناسی گفتار،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۸:۲۹ توسط:m موضوع: نظرات (0)