فا استایل فا استایل .

فا استایل

سردرد

سردرد عبارت است از دردهای ناخوشایندی در ناحیه سر که می‌تواند باعث ناراحتی و آزردگی شدیدی برای فرد شود. شدت سردردها از خفیف تا شدید متغیر است و معمولاً در هر دو طرف سر اتفاق می‌افتد. برخی از نواحی خاصی که سردرد در آنها احساس می‌شود شامل پیشانی، شقیقه‌ها و پشت سر (سر درد گردنی) می‌باشد. سردرد در موارد مختلف می‌تواند از 30 دقیقه تا یک هفته ادامه داشته باشد. 

سر درد تنشی شایع‌ترین نوع سردرد است. عوامل تحریک کننده این نوع سردرد شامل استرس، فشار عضلانی و اضطراب می‌باشد. سردردها به طور کلی عارضه بسیار شایعی به شمار می‌روند و اغلب افراد در مقطعی از عمر خود حتماً این درد را تجربه کرده‌اند.

اغلب سردردها نیز به خودی خود (بعد از یک زمان کوتاه) و یا به کمک داروهای مسکن خفیف برطرف می‌شوند. اما در موارد سردرد شدید یا مداوم یا علت سردرد در خواب ، فیزیوتراپی، درمان دستی و بیوفیدبک برای درمان علت سردرد مفید خواهد بود.

درمان‌های ، استئوپاتی و درمان‌های دستی که توسط متخصصین ما درکلینیک فیزیوتراپی پیشرفته شمیم با مدیریت دکتر حیدر سعادتی انجام می‌شود، به درمان عامل به وجود آورنده اغلب سردردها کمک خواهد کرد. ستون فقرات شما وظیفه محافظت از سیستم عصبی مرکزی شما که از مغز شروع می‌شود و تا انتهای نخاع امتداد پیدا می‌کند، را بر عهده دارد.

هنگامی که مهره‌های گردن شما نتوانند به درستی حرکت کنند، فشار بیش از حدی بر روی اعصابی که در آن ناحیه قرار دارند وارد می‌شود. همین فشار غیر طبیعی می‌تواند عامل ایجاد سردرد باشد. برای رفع این مشکل (که اصطلاحاً به آن نیمه‌‌دررفتگی گفته می‌شود) متخصصین ما با  داشتن مهارت و تجربه فراوان، مهره‌های آسیب‌دیده گردن را تصحیح می‌کنند. از آنجایی که اغلب سردردها به علت همین نیمه‌دررفتگی‌ها ایجاد شده‌اند، رفع مشکل مهره‌ها باعث می‌شود که سردردها نیز خیلی زود برطرف شود.

منبع : بهترین کلینیک فیزیوتراپی در شریعتی


برچسب: سردرد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۶:۴۵ توسط:m موضوع: نظرات (0)