فا استایل فا استایل .

فا استایل

درمان های فیزیوتراپی

درمان با فیزیوتراپی که تحت عنوان توان‌بخشی عملکردی نیز شناخته می‌شود، برنامه‌ای است که با هدف بهبود بیماران یا حفظ توانایی‌های عملکردی آنها (مانند انجام فعالیت‌های روزمره زندگی) طراحی شده است. درمان با فیزیوتراپی شامل توانمندسازی، انعطاف‌پذیری و استقامت، و یادگیری بیومکانیک‌های صحیح (به عنوان مثال وضعیت صحیح بدن) برای پیشگیری از آسیب دیدن ستون‌فقرات و حفظ ثبات آن است. بیماران در طول جلسات درمان با فیزیوتراپی نحوه حفظ وضعیت صحیح بدن را یاد می‌گیرند.

حفظ وضعیت صحیح بدن از ستون‌فقرات در مقابل فشار و تغییر شکل غیرضروری محافظت می‌کند. قرار گرفتن بدن در وضعیت نادرست باعث درد گردن و کمر می‌شود. یاد گرفتن نحوه بلند شدن، کشش بدن، ایستادن، نشستن، و حمل وسایل از جمله مهارت‌های کاربردی است که برای جلوگیری از آسیب دیدن ستون‌فقرات، احساس درد، و بازگشت به محل کار و انجام فعالیت‌های تفریحی ضروری هستند.

اولتراسوند
اولتراسوند یک روش غیرتهاجمی رایج برای درمان درد کمر و گردن، آسیب تاندون و رباط، اسپاسم‌های عضلانی، مشکلات مفصل، و سایر بیماری‌های مربوط به ستون‌فقرات است. فیزیوتراپ برای ایجاد اصطحکاک لازم بین پوست و دستگاه اولتراسوند، روی محل مورد نظر از ژل استفاده می‌کند. در این روش از امواج صدا که فرکانس بالایی دارند برای ارسال گرما به نقاط عمیق بافت (به عنوان مثال عضله) استفاده می‌شود. این روش باعث افزایش جریان خون و التیام بافت، تسکین اسپاسم‌های عضلانی، کاهش التهاب، و تسکین درد می‌شود.

ماساژ درمانی
در ماساژ درمانی از دست‌ها برای ماساژ بافت‌های آسیب دیده بدن بیمار استفاده می‌شود. ماساژ درمانی باعث کاهش درد، بهبود جریان خون، و کاهش سفتی عضلات می‌شود. روش‌های ماساژ درمانی مختلفی وجود دارند که عبارتند از ماساژ نقاط ماشه‌ای، تکنیک افلوراژ (ماساژ با کف دست‌ها)، و تکنیک پتریساز (مشت و مال دادن)

منبع : بهترین فیزیوتراپی با ار تی ام اس


برچسب: درمان های فیزیوتراپی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۹:۰۰ توسط:m موضوع: نظرات (0)