فا استایل فا استایل .

فا استایل

کاردرمانی

کاردرمانی یک حرفه علم محور و مبتنی بر شواهد است که افراد در هر سنی را قادر می سازد تا با کمک به ارتقای سلامت و پیشگیری – یا زندگی بهتر با – بیماری، جراحت یا ناتوانی، زندگی را به بهترین شکل زندگی کنند.

کاردرمانی (OT) یک حرفه مراقبت بهداشتی است که شامل استفاده درمانی از فعالیت‌ها یا مشاغل روزمره برای درمان بیماری‌های جسمی، ذهنی، رشدی و عاطفی است که بر توانایی بیمار برای انجام وظایف روزانه تأثیر می‌گذارد.

به این ترتیب، یک کاردرمانگر متخصصی است که از تکنیک های درمانی برای بهبود، توانبخشی یا حفظ توانایی بیمار برای انجام فعالیت های روزمره استفاده می کند.

کاردرمانگران برای طراحی استراتژی‌هایی برای زندگی روزمره و شخصی‌سازی محیط‌ها برای توسعه و به حداکثر رساندن پتانسیل آنها یا زندگی کامل، با مشتری همکاری می‌کنند.

“زندگی به کمال” برای مشتری ممکن است به این معنا باشد:

دستیابی به اهداف خود
عملکرد در بالاترین سطح ممکن
حفظ یا بازسازی استقلال خود
شرکت در فعالیت های روزمره ای که باید انجام دهند یا به سادگی زندگی را ارزش زیستن می کند
کاردرمانی عبارت است از استفاده درمانی از خودمراقبتی، فعالیت‌های کار و بازی برای افزایش عملکرد مستقل، تقویت رشد و جلوگیری از ناتوانی؛ ممکن است شامل سازگاری با کار یا محیط برای دستیابی به حداکثر استقلال و افزایش کیفیت زندگی باشد.

“… هنر و علم هدایت مشارکت انسان در وظایف انتخاب شده برای بازیابی، تقویت و افزایش عملکردهای عملکردی که برای سازگاری و بهره وری، کاهش یا اصلاح آسیب شناسی و ارتقا و حفظ سلامت ضروری هستند.”

منبع : کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین


برچسب: کاردرمانی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۵:۱۹ توسط:m موضوع: نظرات (0)