فا استایل فا استایل .

فا استایل

بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار به هرگونه نشت غیرارادی ادرار گفته می شود که ممکن است در هر زمانی از روز و برای افراد در هر سنی رخ دهد.

فیزیوتراپی یکی از راهکارهای کمک کننده در بهبود این عارضه است که در بسیاری از افرادی که دچار این اختلال هستند برای کنترل ادرار کمک می کنند.

فیزیوتراپیست برای کمک به افراد مبتلا به بی اختیاری ادرار و کنترل علائم خود و کاهش نیاز به دارو و احتمالاً جراحی ، برنامه های درمانی ویژه ای طراحی می کنند.

افراد مبتلا ممکن است در شروع جریان ادرار یا نگه داشتن ادرار مشکل داشته باشند.

بی اختیاری ادرار عضلات کف لگن را درگیر می کند. این عضلات به پایین استخوان های لگن متصل می شوند و از جلو به عقب می دوند و یک ساختار بانوجی ایجاد می کنند که برای حمایت از اندام های داخلی بلند می شود و عضلات اسفنکتر را کنترل می کند.

عضلات کف لگن همچنین به حمایت از کمر ، ثبات استخوان های لگن و کمک به عملکرد جنسی کمک می کنند.

بر اساس آمارها این اختلال در بین خانم ها شیوع بیشتری دارد و عواملی همچون بارداری و زایمان خطر بروز آن را افزایش می دهند.

انواع بی اختیاری ادرار
بی اختیاری استرسی
این امر زمانی اتفاق می افتد که فشار داخل شکمی افزایش یافته و عضلات کف لگن کنترل حفظ قدرت را نداشته باشند. کسانی که بی اختیاری استرسی دارند در طی یک فعالیت بدنی مانند ورزش دچار بی اختیاری می شوند.

بی اختیاری استرسی می تواند به دلیل ضعف و یا عدم پشتیبانی مناسب در عضلات کف لگن رخ دهند.

این اتفاق می تواند با خندیدن ، عطسه یا سرفه یا با ورزش یا فعالیت هایی مانند بلند کردن اجسام سنگین رخ دهد.

بارداری و زایمان ، که می تواند باعث فشار آوردن به مثانه و احتمالاً ضربه به عضلات کف لگن شود. اپیزیوتومی (یک روش جراحی که بعضی اوقات برای سهولت زایمان استفاده می شود) ، آسیب یا ضربه ، مانند شکستگی لگن ، التهاب مانند التهاب مثانه ، جراحی در واژن یا راست روده ، عدم ورزش و سبک زندگی بی تحرک از جمله عواملی هستند که بی اختیاری استرسی را افزایش می دهند.

منبع : بهترین فیزیوتراپی در اصفهان


برچسب: بی اختیاری ادرار،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۷:۳۸ توسط:m موضوع: نظرات (0)